Emodži emotikony nyní předávání zpráv na Facebooku

Na platformách sociálních médií, jako je Facebook, WhatsApp nebo Instagram, emodži a emotikony nahradili non-verbální podněty, jako jsou pohyby obličeje, výšku hlasu a dalších gest o objasnění zprávy, zjistila studie. Více než 90 procent uživatelů internetu používá smajlíků emodži a emotikony do svých textů a e-maily. Výzkumníci z univerzity Edge Hill ve Velké Británii zjistili, že emodži a emotikony jsou nyní často používají jako vizuální pomůcky k objasnění a pochopení zprávy. „Většinou používáme emodži jako gesta, jako způsob, jak zvýšit emoční výrazů,“ řekla Linda Kaye, je cyberpsychologist na kraji Hill. „Existuje mnoho zvláštností v tom, jak gesto a emodži jsou podobné, že zejména z důvodu rozporů, jak a proč je používáme,“ dodal Kaye. K dispozici s výzkumníky data mohou být použita k pochopení, jak komunikovat prostřednictvím emodži a emotikony mohou poskytnout vhled do sociálního začleňování. Projevy těchto virtuálních emocí může mít dopad, jak vnímáme sebe. „Když se podíváte na osobnostní rysy, jako přívětivosti, jak přístupný jste s ostatními lidmi, zdá se, že je příbuzný zda používáte smajlíků emodži, nebo ne,“ dodal Kaye.